Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Jessica Wikstrand - 10 maj 2009 20:00

Sommar....lov!


Nu blir de en lång sommar vila med satsning på viltspåret!


Tyvärr så här i efterhand så åkte jag iväg till Örebro provet igår...

Hon va fortfarande inte okej men tyckte ändå innerst inne att hon kan å borde fixa detta.


Men tydligen så kan jag inte sammarbeta med Vexa, hon jobbar för fullt med mig men ja lyssnar inte:(

Igår ännu mer disträ vid sidan, knallade nästan när den 2:a hunden fick ta sina apporter men kändes nästan bra att hon var lite taggad men ack så fel ja hade!


Hon hämtade dubbel på land & vatten utan problem, vatten dirigeringen gick trögt hon ville fortsätta rakt ut till en liten sten å matte ville vänster. Ingen vind som hjälpte tyvärr men hon kom i hamn med den.


Sen land dirigeringen gick oxå trögt men kom in MEN väl inne så släpper hon den inte spontant utan jag greppar fågeln & "tackar", hon släpper den inte iaf - då blänger ja i henne å höjer rösten med ytterliggare ett "tack" då känner ja hur hennes käkar går ihop och fågeln mosas....:(

Hon visade mig verkligen fingret!


Tråkigt i efterhand att inte lyssna på sina goda vänners råd eller framför allt sin hund.

Vexa & jag fungerar som sämst ihop när vi är ovänner eller har någon sorts konflikt ihop.

Tävlingsdjävulen hade matte igen - men nu får de vara slut på de!

INGA MER ONÖDIGA STARTER, Vexa förtjänar de inte!


Den sammanfattande kritiken: En ganska bra jakthund som markerar bra men behöver mer träning i dirigering & samarbete. Tyvärr brister viltbehandlingen vid ett tillfälle & provet bryts.


De är ju så lustigt, för detta är inte Vexa - "mer träning i dirigering & samarbete"? Alltså de stämmer ju in på henne för dagen men dirigeringarna & samarbetsviljan är ju Vexas "signum" om man säger så...


Nu får hon vila ur sig från allt vad hormoner innebär å vi ska bara ha roligt ihop under sommaren, träna lite grunder så att allt verkligen sitter till hösten å då ska vi komma tillbaka med den attityden som Vexa hade i Ransjön!


Provade även starta Tikka idag som gjorde ett bra arbete ända fram till söket då vattnet drog för mkt för en som har en sån stor vattenpassion!

Jag valde att bryta henne.  Vattnet drog för mkt, men jag är nöjd med henne iaf. De har varit 3 roliga, mysiga & korta veckor som hon har fått vara hos mig & ja önskade Annica att hon hade kunnat fått stanna!

Tänker på ER! Kramar i massor!

Den lilla noffen;)


Imorgon blir de sim med Ulle & Mio!


GRATTIS säger vi till:

Jessica & Gnista för 1:a i lk 3 med uppflytt till lk elit!

Sarah & Pippi för 1:a i ökl viltspår!


Ha de bäst så länge, kramar

Ovido - Quiz & Flashcards