Alla inlägg under juni 2009

Av Jessica Wikstrand - 29 juni 2009 09:16

Veckan har varit så bra!


Måndags: Körde ett vattendirigerings pass med Vexa innan vi simmade. Här bevisade hon för mig vilken duktig hund hon egentligen är. Guldstjärna!

Sen träffade vi Ulle & Mio för simning, så Vexa fick sig en dubbel genomkörare i vattnet;)


Tisdag: Fick träffa Ulle, Yvonne & Karin för att gå ett Ökl spår med Vexa. Jaa...vad ska man säga om de egentligen, jag själv tyckte att de inte alls gick bra utan jag hade en hund i snöret som inte heller visste vad hon skulle göra. Men Ulle tyckte annorlunda, så jaa...vi får väl se, nya tag i skogen!


Onsdag: När vi på kvällen hela familjen åkte ut för att bada så fick ju dummies följa med igen;) Vexa är ju fortfarande kalas bra på dirigeringar, lååånga sådana oxå - inte rädd eller osäker på i gångarna eller avståndet!

Tikar & deras beteenden vid löp!


Torsdag: Träffade Ulle & Karin för ett vattenpass igen innan jobbet.

Vexa var väl ok, fick korrigera lite på igången men mest över vart hon skulle gå i. Mio fick äntligen jobba oxå inom jakten! Så roligt & så längesedan, han gjorde ett bra jobb!


Fredag: Inte många knop, värmen börjar bli väldig nu... Ut & badade igen, dirigerade lite, körde stoppsignal & sido tecken. Kalasbra!


Lördag: Lill tjejen fick vara hemma själv igen när vi åkte till Karlstad, handlade 1 års present till gudbarnet Hampus & en cykelkärra till Emilia. Sen bar de av till barnkalas. Sen efter det vidare hem till mina föräldrar för lite grillat & gott att dricka!


Söndag: Massor av nyttiga saker har blivit gjorda, nästan hela baksidan är nu klar, gräsmattan blev klippt i värmen. Bad igen på kvällen - ett måste numera känns de som, även jag doppade mig! *skräll*


Idag: Möta Ulle för att gå ett spår med Vexa igen å sen iväg för motions simmning!


Grattis säger vi till:


# Helena & Vilja: Godkänt anlags spår!

# Sara & Pippi: 1:a Lkl 2 + Klassvinst

# Annica & Pingla & Leia: 1:a Ökl viltspår


Ha de bra!

Av Jessica Wikstrand - 22 juni 2009 08:17

Från badkrukan igår:)


Vi åkte ut hela familjen & badade igår...eller ja notera att de bara va Micke & hundarna som badade. Jag & Emilia satt fint å varmt kvar på land.


Men att åka ut till ett vatten område utan att ta med sig dummies är de ju nästan döds straff på;)

Hundarna fick leka av sig lite & Vexa framförallt då...hon tvekade inte en enda gång att gå i när hon lekte med husse.

När dummien kom fram & husse snällt simmade ut en bit i vattnet med dom så kom pipet!

 Korrigerade snabbt, väntade ytterliggare en stund, husse kastade 2 markeringar på linje - långt ut!!!

Anledningen till de var att vi var på en sån fin lång grund strand..


Ingen tvekan eller fundering, mer som en taggad liten kanonkula! *Härligt!*

Likaså på nr 2 & när hon var på väg in med den så kastade husse ut en till bakom ryggen på henne.

Hon hämtade den oxå kalasbra!!


Vexa har även fått vara själv hemma, vilken liten ängel - hon sköter sig så fint! Hon var väl hemma i 4-5 timmar medan Vega fick följa med & ligga i bilen, annars så skulle vi inte ha något hus kvar om Vega fick vara själv hemma!


Vi var på Ikea å inhandlade lite mer skit till mig för 1000 lappen;) Men fint skit är de allt, älskling när de väl är uppe i huset;) Micke va så snäll så som lät sin plånbok gå varm igår, både för mig & Emilia:)


Medan Micke snikrade på fint med huset igår så körde jag & Vexa lite lydnad. Linförigheten sitter ju inte! *hjälp Ulle;)* Platsliggningen känns färdig men vi har aldrig provat att ligga stilla med större mängden hundar.

Inkallningen, kalas fin! Apporten, ok. Ställandet & läggandet sitter något sådär helt ok - måste lära mig att tänka på hur jag säger kommandona, tonlägena varierar väldigt mkt:) Hoppet har vi inte kunnat träna på hemma men sist vi var på klubben....typ 3-4 veckor sen:( så satt de jättefint!

Hmm...jag som är ett sånt lydnads freak;) har jag glömt något moment tro?


Micke har hamrat på bra som sagt! Nu sitter alla brädor uppe för innerdelen, plåt & foder runt fönster, fattas gör bara locken, en sista målning å sen är hela baksidan klar! *puss*

Jag är ju mest duktig på att slingra mig ifrån allt vad arbete heter & dolar gärna lite i trädgården istället eller kommer på fler ideér som betyder ännu fler utgifter;)


De är ju en sak som jag tycker är så roligt, vet inte om de är fler som har de så oxå?

Men Micke kan sucka, stöna, idiot förklara min smak över saker & ting men jag får ändå min vilja igenom & DÅ när arbetet börjar närma sig färdigt så hör man honom säga; Gud, va bra de här blir & så fint!!!!!

Men de är ju de jag säger?!! Varför blir de så?


Nu idag så blir de lite vattenapportering igen med Vexa & sen simning med båda tjejerna med Ulle & Mio!


Ha de bra! Kramen

Av Jessica Wikstrand - 20 juni 2009 11:35

Vexa är splittrad!


Hon letar förtvivlat efter ett bra boende till sina valpar!


Hon har några utvalda platser men kan liksom inte bestämma sig, vad tycker ni?


1: Under verandan hemma, nära hemmet, vindskydd & mjuk sand bädd + att man kan kanske få hjälp med barnvakt av igelkotten.


2: Under syrenbusken, lite längre bort från hemmet men mysigt naturligt.


3: Under mormor & morfars gäststuge trapp, väl hemmifrån, vindskyddat, sällskap av katten men även fri tillgång av kattmat.


Hennes matte ska promt ta sig i kragen med de där Galastop receptet nu på måndag!


Grattis till min far i efterskott, vi firade även honom igår! *kram* 

Hoppas att alla har haft en bra midsommar!

Av Jessica Wikstrand - 18 juni 2009 21:30

De gör ju, fast i hus renoveringens liv...


Är inte så peppad just nu på att träna Vexa, känns som att vi inte ens är startklara för NKl:(

Har tränat ett par gånger vid vattnet på igångarna men känner väl inte att "Japp, NU sitter de" mkt mera träning & rutin behövs.


Har tränat lite med duva & hennes grepp....vet inte hur de känns heller riktigt? Är så splittrad, vet inte om jag lägger ner för mkt tid till att tänka på ett problem som egentligen inte finns. Utan jag är mest orolig å nervös och på de viset gör jag de bara värre?!


Hoppas att jag kan komma ut på något mer wt innan hösten för att kunna stämma av henne ordentligt innan start i ökl.

Tränade vid ett tillfälle med Ulle å då fick både hon & jag den känslan av att hon är väldigt LAT!

Om & när jag tar tag i henne igen nu så tror jag att kraven ifrån mig kan bli mkt högre - hon klarar de!


Måste bara komma ur denna onda cirkel som jag sitter i just nu!

*harkel* skendräktig är hon ju oxå....mjölkproducerar till max...(ja vet Annica....) har fortfarande inte tagit mig i kragen & bett om ett Galastop recept från jobbet - du vet, skomakarens barn....


Huset går allt framåt, men de är ju mest Mickes & min fars förtjänst;)

På 1 dag rev han & pappa ner hela baksidans fasad och upp reglat, dag nr 2 kom isoleringen, vindduken & 8 st nymålade brädor upp;) Just nu är Micke ute i garaget & målar en sista vända igen så att imorgon kan mer virke sättas upp!


Mkt på jobbet - hela veckan har gått i 200 ryck, sovit dåligt och varit mer eller mindre varvad själv.

Vega & Vexa vägs en gång i veckan, varje gång efter simning bara för att hålla koll på hullet;)


Vega ligger på fina 25 kg nu *KALAS BRA* Där vill ja ha henne, hon har ju pendlat lite mellan 26-27 kg...

Vexa ligger på helt otroliga 27,5 kg istället för 30 kg! Nu byggs de upp kondition & muskler på tösa!


Mamma tog en fin bild på Vexa i söndags när hon fint bjöd upp duvan till mig för avlämning - mjukt & försiktigt;)


Ett stort GRATTIS till;

# Ulle & Mio: 1 ökl viltspår, 7:e plac i Värmlands uttagningen till Viltspårs SM

# Malin & Mingla: Kalas fin sista 1 ökl i Norge som gjorde att dom äntligen fick flytta upp till eliten!


Trevlig midsommar!

Av Jessica Wikstrand - 5 juni 2009 10:31

Fortfarande hemma...


Som tidigare så händer de inte många knop här hemma.

I tisdags kom Micke hem med 5 stora gammeldags rosa rosor till mig *puss*

 Han kan, bara han lägger manken till;)


Emilia har väl varit världens underbaraste till "försten som tar henne - får henne"....Ett par dagar väldigt mammig, pappa är inget värt utan hon säger bara "bort, bort" när Micke vill henne något.


Men i helgen är de bara dom 2 å så kommer väl hennes farfar ner & hjälper till lite att passa henne.

Vi har fortfarande inte fått något virke till huset, tråkigt nu när vi är på gång.

Så vi har under den tiden vi har väntat på virket hittat en annan utgift *suck*

Passaten; Stötdämpare bak - båda sidor, bussnings upphållare - hela bak, nya sommar däck - sekundär förslitningar pga av att allt annat är trasigt där bak. 2 st stag i framvagnen på höger sida - vänster redan åtgärdad....


Så nu i helgen ska väl Micke försöka byta stötdämpare & hela bussnings paketet & beställa nya sommar däck..medans jag är på kurs:)


Så till veckan hoppas jag att vi kan få virket & börja med huset - för nu har jag energin & viljan till att få detta gjort!


Ha en underbar fredag!

Kramar

Av Jessica Wikstrand - 2 juni 2009 07:40

De händer inte så mkt här hemma..


Matte har haft en jobbig huvudvärk nu i över 2 veckor å till slut orkade ja inte längre utan gick iväg till läkaren - spänningshuvudvärk...


Råd; Starkare värktabl & sjukskriven 1 vecka....


Så de har inte blivit gjort så mkt utan Micke sköter de mesta;)

Men vi va ändå upp till Hällefors/Filipstad i söndags för att fira hans mor på morsdag & Emilias kusin, Mija som fyllde 2 år.

Härligt att få i sig kraftiga doser av socker när man är på barnkalas:)


Nu när värmen har legat på så har hundarna fått bada & Vexa har fått leka samt knalla på vattnet.

Vi har fortfarande en dispyt mellan varandra "tror jag iaf" vid vissa tillfällen vägrar hon att gå i vattnet om jag ställer kraven - men finns inte kraven - hoppar hon glatt i...:(


Så vi får se om de fortfarande är hormoner kvar i kroppen eller om vi har mkt att bygga upp igen från början - hon & jag.


Njut av vädret!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards