Alla inlägg den 20 december 2008

Av Jessica Wikstrand - 20 december 2008 09:09

Nu kommer snart julen:)


I helgen kommer all tid att gå till att förbereda inför jul.

Vi ska hämta in granen, julstäda de sista, handla de sista av julmaten å alla dessa julklappar...


Vi sa att vi ville ha julen hemma hos oss i år, nu när vi har ett eget hus....så mysigt så ju.

Men vi har inte en enda julpryl:( Jag har tidigare inte velat julpyntat i mina lägenheter pga att man åker ändå bort över jul - har då bara varit jobbigt att dra fram å plocka bort.

De e ju nu man skulle ha samlat på sig lite saker under åren för att en dag få ta fram allt.


Har nu till och från handlat lite där & lite på ett annat ställe, så detta är en väldigt dyr jul men fint i huset är de minsann. Nu har ja ju till kommande jular oxå + att ja ska handla lite i mellandagarna:)


Vexa fick spåra igår, hade varit ut å lagt ett spår vid halv 11 - 3 vinklar & 1 bloduppehåll.

Umgicks lite med min far, emilias morfar å så innan vi åkte hem för att äta lite & sova middag. Pappa hade snällt ställt upp på att passa Emilia medan ja tränade hundarna så min tanke var att åka tillbaka med Emilia vid 2 tiden för att hinna lite appotering. 

Men vi åt & somnade å vaknade igen vid kvart över 3!!!!


Panik iväg med Emilia till pappa å sen vidare till mitt spår, halv mörkt & disigt *hrmm* tänkte ja, kul med en spökig hund å gå detta nu men men får väl avbryta om de inte sig vill.


Släpper Vexa på spåret & som en kanon kula iväg, 1:a sträckan var näsan i markern hela tiden - ja missade den 1:a vinkeln:( 

Nu börjar hon dra så in i helsike, lite yvig men bara att hålla tillbaka å inga vantar hade ja på mig heller. Tillslut fick ja dra linan ett varv runt armen å jackan för att de gjorde så ont i händerna.


Jättesjälvsäker genom den mörka skogen å fort gick de oxå, hann ju knappt me att få med mig mina snitslar. Bloduppehållet reagerade hon knappt på, bara traskade vidare. Jag är jätte nöjd med henne, hon har tagit för sig så mkt nu å mognat *i vissa punkter* hon kan fortfarande vara min lilla hyena å stå å ta i ifrån magen när hon skäller ut mot denna tomma gatan på kvällarna.


Gick med Vega sen samma spår bara för att få in snitslarna - hon ska ju då inte få gå något mer spår! 

Herregud, hon höll ju på å dra omkull mig! Å så var vi ovänner igen....

Men snitlarna kom in å hon är duktig men hon hetsar sig så.


Hej så länge

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards