Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

Träningen med Vexa:)

Av Jessica Wikstrand - 14 mars 2009 20:17

Hann med ca 1½ timme med Vexan, bara Vexa å jag i torsdags:)


Hittade ett nytt ställe, ett gärde med dike mitt i & i utkanten elstängsel å sen bakom de ytterligare ett dike:)


Hon fick göra följe med mig till 3 målområden längs den yttersta kanten, 3 dummies på varje målområde.


Välmotiverad, bra stående när ja riktade in henne - kanon fokuserad blick.

Farten oxå härlig, lika snabb ut som in - inga problem ut över dike, elstängsel & de sista diket *hurra*


Körde väl in henne på målområden innan ja la in störningar som dubbel markering samt stopp signal & sen "ut". La inte in några tecken som "höger", "vänster" utan kände mest att idag skulle vi träna på att gå rakt & långt!


Detta gjorde hon ju med bravur, sen var min andra tanke med träningen att se om hon orkade hålla ut i kondition & motivation. När alla 9 dummies var inne fick hon ligga passiv utom synhåll för mig medans ja la söket.


Söket blev stort idag med 5 st väldolda dummies - så näsan var ett måste!

Elak som ja var så tog ja även tid på henne;)


Trodde aldrig att hon skulle orka hålla motivationen uppe, men hon var lika taggad vid söket som hon var vid den 1:a dirigeringen.


Bra behaglig fart med en välanvänd näsa, tiden stannade på 7 minuter när alla 5 var inne.

Mest glad över att hon orkade hålla farten samt näsan i högsta hugg utan att be mig om hjälp en enda gång!

Full fokus - kanon attityd på min tös idag!


Så skönt att de bara var hon å jag idag;)


Medan vi gick tillbaka till bilen la ja ut 2 dirigeringar till Vega, väldolda oxå samt ett sök på 5 dummies.

Sen fick Vexa ligga passiv medan Vega fick ta dom 2 dirigeringarna, hämta 3 på söket.


Vexa fick sen hämta in dom 2 sista på Vegas sök, hon hade visserligen tjuvkikat men hon orkade hålla motivation här oxå:)


Sen jobb + så på lunchen vid 4 fick dom simma 25 min, tror ni dom var trötta på kvällen sen?


Igår & idag har bestått av vila för tjejerna men imorgon blir de nog långpromenad samt träning!!


Ha en bra kväll!

 
 
Jessica Holmström

Jessica Holmström

14 mars 2009 23:03

Vilken härlig träning, underbart när allt går så bra. Jag (och mina hundar) är avundsjuka på er som har tillgång till hundsim.
Hoppas vi ses snart!

http://www.skeppartorps.se

 
'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

14 mars 2009 23:13

vilka duktiga flickor du har. kul att jobba med dem när de är så pigga:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Daffy

Daffy

15 mars 2009 07:51

Vexa, visst är det härligt att få rå om matte själv, bara du och hon eller hon och jag. Vi syns snart!

http://web.telia.com/~u65206052

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

15 mars 2009 16:20

Ja, det låter verkligen som om vi tränar rätt lika. Hade varit kul att träna tillsammans. Men geografin är ju inte riktigt på vår sida. Har du apportkastare också eller?

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

15 mars 2009 17:24

Tack för varma och deltagande ord i min blogg med tanke på min mormors bortgång....det värmer.

Härlig träning....som vanligt superduperduktiga Vexa (och Vega). Kramen

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
ulle o mio

ulle o mio

15 mars 2009 20:22

Tack gulle dej för ett härligt 3timmars jaktpass i härligt väder o me en växa som växte ju mer dagen gick*tumme upp* Härlig attityd på tjejen idag!!!!!

kram kram ulle,mio,lätta

http://www.freewebs.com/miogibbe

 
Ingen bild

Matten

15 mars 2009 21:00

Tar & kör en uppdatering imorgon, tar lite tid att summera 3 timmars träning;)

Underbar träning igen - tänk att de kan vara så att ju mer man körde på ju mer taggad blev lillan;)

God natt:)

 
Helena & Vilja

Helena & Vilja

15 mars 2009 21:16

Nej en annan Peggy...men hon e oxå duktig och gammal jaktinstruktör! Det äör den Peggy som har en halvsyrra till Vexa...en ur Cola och Sirikullen! Kram

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

16 mars 2009 09:13

Japp, Peggy har Klara från Zeldas andra kull, den minsta tiken. Har du fått PM elelr nåt om söndag?? Härlig träning!!!

http://www.ryegates.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Wikstrand - 8 juni 2012 20:10

Sänder min största tanke till Anna-Carin med Familj som precis förlorat sin bästaste vän/själsfrände!   Det är allt för tragiskt när våra fyrbenta slits iväg i förtid, när man minst anar..   Kramar i massor Anna-Carin - Din Izor hade de bäs...

Av Jessica Wikstrand - 27 april 2012 08:26

Ögonspeglade Verk igår    Inte fullt nödvändigt för alla att göra de...men jobbar ju som jag gör å vill veta att mina hundar för rasens skull är friska!   Verk fick ua!    Har ögonspeglat Vega i nästan alla år även på äldre dagar men igår...

Av Jessica Wikstrand - 18 april 2012 13:11

Härligt!!   Ossian, den 6:e ut av 11 valpar med ytterliggare HD A + ED Ua!!   Stort grattis Sonja & Karin!   Kramar i Massor från "mormor" & "mamma Vexa"   ...

Av Jessica Wikstrand - 16 april 2012 18:47

Börjar de kanske hända något - en uppis!    Lite kortfattat..   * Verk, Malte, Mozart, Hilda & Cico är röntgade HD A & ED Ua!!!! * Malte debuterat i LK1 med 1:a pris & 2:a plac, Fått exellent på utställning, Wt start med 71p/100p * Verk W...

Av Jessica Wikstrand - 18 januari 2012 12:26


  LP1 Ryegates Working On A Dream Hd: A Ed: Ua 2012.01.11   Härligt! Gått som på nålar innan resultatet kommit ut, men imorse kunde man börja andas igen   ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards