Alla inlägg den 4 september 2008

Av Jessica Wikstrand - 4 september 2008 11:11

Så då har man lugnat sina nerver lite...


Vexa & jag tränade igår på vilt med en golden hane, Duffy & matte Lena.

Vi körde på ganska hårt med hundarna, först en lång dubbel markering i sidleds två gånger och sen gick en dubbel på linje.

Detta klarade Duffy av galant, men Vexa har ju sen tidigare problem med sina markeringar å de började bra men sen gick det liksom bara sämre=(

Så vi avslutade med en lång enkel markering för henne.


Sen hade jag lagt ut tre långa (som längst kanske 100 m. ) dirigeringar på ett oslaget gärde där gräset gick upp till midjan på oss. Duffy hade lite problem med att lyssna på pipan men inga svårigheter att gå långt ut. Vexa tog "stopp" gör bra men lyssnade dåligt på "vänster" men för att vara så ung så är jag inte orolig för denna del av provet.


Sist la vi ut ett stort sök på 12 fåglar av blandad kompott, både i skogen, gärdet och att dom var tvugna att byta miljö samt gå över diken. Detta fixade båda kanon bra och snabbt, dom sista 2 låg ute på gärdet i det höga gräset och de krävdes mkt hjälp av mattarna för att hitta dessa.


Resultat?


Måste finslipa markeringarna, "höger" & "vänster" men annars så är jag så nöjd med henne. Stadgan, fotgåendet, passiviteten, farten genom hela arbetet, mjuka munnen, spontant upptag och snyggt "stopp". 

Vi ska till Hällefors imorgon till svärföräldrarna så då finns det så fina tränings möjligheter vid en tjärn *skoj,skoj*


Ingen kamera fick jag med mig=( så besviken på mig själv men den ska med i helgen!


Ha´t så gött

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards