Alla inlägg den 30 november 2008

Av Jessica Wikstrand - 30 november 2008 19:46

Dåligt med uppdatering....


Måndag:  Träffade Ulle & Mio för lite simning innan jobbet, simmade med Vega & Vexa i 20 min.


Tisdag: Ikea med Emilia, överraskade sambon på jobbet med rosor å en söt nalle - 3 års dag;) Tanken var sen att vi skulle ut å äta, hade barnvakt å allt men men....blev dålig efter maten på Ikea, så kvällen slutade inne på toa för min del:(

Emilia å jag delade på samma mat & hon blev inte dålig?! *Tack å lov*


Onsdag-Torsdag: Varvat mellan sängen & toan, stannade hemma ifrån jobbet å svärföräldrarna hämtade Emilia *Tack*

Hundarna har bara legat å gosat med mig - Vexa har tyckt att de har varit lite tråkigt men Vega har nog börjat planerat sitt pensionärs liv. Hon följer inte längre med ut på sista kvälls kissen, lyfter knappt på huvudet i bädden - bara de är ju jobbigt.


Fredag: Ulle hade snällt lagt ett anlagsspår till Vexa *Guldvärd* å de gick ju sådär, får hålla henne hårt i lina annars blir hon för yvig & hon har full koll på spåret men hinner samtidigt göra så mkt annat under tiden. Blir lätt påverkad av olika ljud som dyker upp men kan gå på spåret igen men hon är inte mogen för att gå ett officiellt prov.

Tack Ulle för att du är mina "ögon" & säger vad vår brister är & vad vi kan göra för att förbättra oss:) *Guldvärd igen*


Lördag: Långpromenad i skogen, hämtade hem granen som ska stå ute, lite gran-, tallris å annat smått å gott. Julpyntade hemma, gjorde min alldelse egna julkrans att hänga på ytterdörren å dekorerade inne lite oxå - nu är julstämningen på topp, vill ha jul året om;)

Ner på stan å handlade nya jeans åt smbon å lite smått till huset.


Söndag: Utställningen på Hammarö, SSRK. Har ju velat länge fram å tillbaka om jag skulle ställa henne pga pälsen *nakenhund* å de är lätt att vara efterklok;)

Min önskan var bara en slät 1:a så att vi kunde slippa detta sen men ställde henne iaf å fick en 2:a *tårar*


Kritiken: Stor luftig tik i god muskelkond. Bra längd i huvud, markerad nackknöl. Runda ögon, vilket stör uttrycket. Kort hals, framskjuten skuldra. Grund bröstkorg, lång länd, stark rygg. Knappt vinkl. bakställ. Tunna lår. Rör sig m knappa steg. Ej i päls. Glad & trevlig.


Sååå, vi får försöka igen när pälsen vuxit ut igen, kanske cykelträna för att få ut stegen lite? Om sisådär 6 månader kanske, får titta lite i kalendern va vi kan åka på....


Så imorgon är de måndag igen - arbete väntar å så ska vi träffa Ulle & Mio för simning.



 *Min SUCH;)*


Hej så länge!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards